|
Informácie o škole: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Naša škola patrí dlhodobo medzi najúspešnejšie školy prievidzského okresu. Aj keď počet žiakov v posledných 15 rokoch neustále klesá (z počtu takmer 600 sme klesli na cca 380), stále zostávame najväčšou školou nováckeho šk. obvodu. Pokles žiakov by mal skončiť v budúcom šk. roku (2013/2014) a postupne nastane pomalé zvyšovanie počtu, i keď počet 600 zostane už len v rovine utópie. O kvalite našej školy svedčia viaceré úspechy vo vedomostných, talentových a najmä športových súťažiach nielen na okresnej úrovni, ale aj na krajskej a niekoľkokrát dokonca na celoslovenskej úrovni. Úspechy a tomto šk. roku roku nájdete v sekcii ÚSPECHY. Mimoriadne pozitívna je informácia, že náš zriaďovateľ Obec Nitrianske Rudno sa úspešne uchádzal o dotáciu z eurofondov na obnovu budovy školy, telocvične aj jedálne. Táto komplexná rekonštrukcia skončila v roku 2012 a okrem menších úprav došlo najmä k zateplenie všetkých budov školy, výmene okien, oprave strechy a vybudovanie nového 4-triedneho pavilónu. Podrobnejšie informácie o minulom a predminulom šk. roku nájdete v Správe o vých.-vzdel. činnosti. Celkový historický prehľad našej školy: Prvá etapa Prebiehala od vzniku ľudovej školy ešte v 19. st. do roku 1961, pretože do tohto obdobia bola základná škola umiestnená v štyroch budovách, ktoré boli od seba vzdialené 300 - 500 m, čo značne sťažovalo prácu učiteľov. V tomto období školu navštevovalo priemerne 400 žiakov nielen z Nitrianskeho Rudna, ale aj z okolitých obcí. Druhá etapa Čiže novodobá história školy, sa začala v školskom roku 1961/62, kde učitelia a žiaci prešli do novopostavenej budovy školy, ktorá sa vybudovala brigádnicky. 13-triedna škola množstvu žiakov nepostačovala a vyučovanie zostávalo stále dvojsmenné. Počas tejto etapy, ktorá trvala až do roku 1990, sa škola vzmáhala ako materiálne, tak aj po vedomostnej úrovni. V roku 1985 sa otvoril nový 10-triedny pavilón, ktorý odstránil dvojsmennosť a vyriešil aj problém zvýšenia počtu žiakov zo zrušených malotriednych škôl v okolitých obciach. V tomto období mala škola priemerne 540 žiakov, ktorí boli rozdelení do 22 tried. Vďaka modernizácii učebných pomôcok a zvyšovaniu odbornosti pedagogických pracovníkov sa neustále zlepšovali výchovno-vyučovacie výsledky. Škola sa stávala v obvode strediskom kultúrnych a športových podujatí. Žiaci pod vedením svojich pedagógov dosahovali vynikajúce výsledky v športových, speváckych, ale aj vedomostných podujatiach. Tretia etapa
Začínala
v roku 1990 a trvá do dnešného dátumu.
Skompletizovala vytýčené úlohy výstavby. Predovšetkým bol dokončený
areál školy, ihriská, atletická dráha a k užívaniu odovzdaná
brigádnicky postavená telocvičňa. Pre výučbu pestovateľských prác bol
ohradený pozemok a postavený skleník. Štvrtá etapa Počnúc šk. rokom 2011/2012 vstupuje škola do svojej druhej päťdesiatročnice. Darčekom k tomuto jubileu jej bolo mimoriadne hodnotné a pútavé vystúpenie našich šikovných žiakov, pod vedením svojich skúsených a tvorivých pani učiteliek. Toto vystúpenie našlo mimoriadne pozitívnu odozvu u všetkých prítomných, ktorí doslova preplnili priestory telocvične. Druhým, trvalejším darčekom, je komplexná obnova a zateplenie školy, vďaka úspešnému projektu nášho zriaďovateľa - obce Nitrianske Rudno, pod vedením p. starostu Jozefa Prša. Škola takto získala úplne nový šat a dovybavila sa aj množstvom nábytku a modernej didaktickej techniky. Trochu horšie už vyznieva stav vonkajších športovísk, ktoré neboli zásadnejšie inovované už tri desaťročia. Zhoršenie v tomto smere priniesla aj skutočnosť, že na mieste trávnatého šk. ihriska vyrastá v roku 2012 nová bytovka a škola tak prichádza o dôležitý priestor na športovanie. Je to o to smutnejšie, že dlhodobo patríme medzi najúspešnejšie školy v športových súťažiach, keď v rokoch 2010/11 a 2011/12 sme obsadili 2. miesta v hodnotení takmer 40 škôl celého okresu. Je na vedení školy a jej zriaďovateľovi, aby športoviská pre žiakov dostal v krátkom čase na dôstojnú úroveň, prislúchajúcu postaveniu školy v rámci širšieho regiónu. |