












 |
Výchovný poradca:
Mgr. Oľga Mazániková
Konzultačné hodiny
pre verejnosť: každý pracovný
deň - od 7.00 do 7.45
posledný štvrtok v mesiaci - od
10.30
do 14.40
Tu nájdu deviataci a ich rodičia aktuálny
výpis plánov
stredných škôl
(16.01.2014)
Pomôcka
pre žiakov 8. a 9. roč. a ich rodičov pri rozhodovaní sa o
výbere strednej školy - dokument vypracovaný Ústavom informácií
a prognóz školstva na základe údajov Ústredie práce sociálnych vecí
a rodiny, ktorý informuje o miere nezamestnanosti absolventov
jednotlivých stredných škôl.
Nájdete ho tu.
VÝCHOVNÝ
PORADCA JEHO MIESTO, POSLANIE A VÝZNAM V ŠKOLE
Výchovný poradca plní úlohy školského
poradenstva v otázkach výchovy, vzdelávania, profesijnej orientácie
detí a v oblasti prevencie problémového a delikventného vývinu detí.
Znamená to, že pozornosť venuje žiakom zo sociálne znevýhodneného
prostredia, žiakom so zmenenou pracovnou schopnosťou, nadaným a
talentovaným žiakom.
Konzultácie poskytuje nielen žiakom, ale aj ich zákonným zástupcom a
učiteľom. V náplni jeho práce je však aj sprostredkovávanie
prepojenia školy s odbornými zariadeniami, ktoré sa zaoberajú
starostlivosťou o deti.
Náplň práce výchovného poradcu
zahŕňa veľmi široké spektrum jeho povinností a úloh. Obsahom jeho
učiteľskej práce v škole je predovšetkým partnerská komunikácia
a spolupráca s:
-
vedením školy,
-
s jednotlivými pedagógmi
(konzultovať časovo-tematické plány, udržiavať osobné kontakty),
-
s triednymi učiteľmi (informovať
o rôznych výchovno-vzdelávacích problémoch alebo požiadavkách),
so žiakmi (práca s nadanými, talentovanými, integrovanými,
šikanovanými alebo problémovými deťmi, pomáhať riešiť problémy s
dochádzkou, krádežami, konfliktmi, agresivitou, alkoholom,
drogami, poruchami učenia a správania, pomáhať žiakom adaptovať
sa na nové prostredie),
-
s rodičmi (získavanie spätnej
väzby individuálnymi pohovormi a dotazníkmi),
-
s protidrogovými koordinátormi,
-
s koordinátormi pre poradenstvo
v oblasti manželstva a rodičovstva,
-
s pedagogicko-psychologickými
poradňami,
-
so strednými školami
(poskytovanie informácií, nábor, prezentácia),
-
so špeciálno-pedagogickými
poradňami,
Jeho ďalšie úlohy sú:
-
organizovať besedy s tematikou
podporujúcou pozitívne výchovné ciele školy,
-
účasť na rodičovských
združeniach,
-
permanentne sa vzdelávať
a zvyšovať si kvalifikáciu,
-
vykonávať príslušnú
administratívnu agendu,
-
realizovať kariérne poradenstvo
(organizovať besedy najmä pre žiakov končiacich školu, pomáhať
im usmerniť ich v profesijnej orientácií, sprostredkovať im
potrebné množstvo informácií, ...),
-
pomoc pri tvorbe individuálnych
vzdelávacích plánov pre žiakov s vývinovými poruchami učenia,
-
spolupráca pri organizovaní
zápisu žiakov do 1. ročníka.
|